tirsdag 24. januar 2012

Samlinga mi

Alle samler vi på noe. Jeg husker da jeg var liten, da samlet jeg på servietter, colakorker (det sto jo noe inni dem), ABBA bilder som jeg klippet ut av ukeblad, og sikkert masse annet rart. Husker at jeg byttet med mine venninner og det var om å gjøre å ha den finseste samlinga.

Idag samler jeg på noe som jeg ikke bytter med noen. Jeg samler på fingerbøl, ikke sånne som skal brukes når en syr, men slike suvernier som en får kjøpt når en er ute å reiser. Jeg begynte i 2004. Da fikk jeg mine første to og det var da jeg tenkte at det hadde vært morsomt å samle på. De er jo lett å få tak i hvor hen jeg drar. De er små og tar ikke store plassen, for tenk viss jeg skulle samle på andre suvernier som er mye større da ville stua bli for liten ganske fort. Disse små søte fingerbølene har jeg satt i en slik settekasse som henger på veggen.



I dag har jeg 67 fingerbøl fra hele verden. Det som er litt morsomt er jo at flere i familien min, barna mine og vennene mine vet om dette og kjøper rett som det er fingerbøl til meg på sine reiser. Det er så kult!

Tenkte at jeg skulle skrive litt om de forskjellige fingerbølen jeg har, hvor de kommer fra og hvem jeg har fått de av.

Mine første fingerbøl fikk jeg fra en pasient på jobben i 2004. Han hadde vært i Spania på Solgården på ferie og hadde kjøpt masse rart som vi pleierne fikk.


2 flotte fingerbøl med spanias sol på den ene og senioritas på den andre.

Ha en flott og solrikdag.


post signature

2 kommentarer:

  1. Artig! Jeg skal jammen meg se om vi har noe slik her i byen, så sender jeg deg glatt en fingerbøl!
    Siv i Billings

    SvarSlett
    Svar
    1. Å det hadde vært artig. Håper du finner noen, du må kanskje i en suvnirbutikk:)

      Slett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...