onsdag 25. januar 2012

RYPEVOTTER

Har laget mitt første selvkomponerte strikkemønster. Mønsteret har jeg begynt på for en god stund siden, men har ikke hatt tid eller ork til å gjøre det ferdig. Nå mens jeg er sykemeldt har jeg jo hatt god tid til å tenke,tegne, strikke, tenke igjen, tegne mer, rekke opp, strikke på nytt, tenke enda mer, rekke opp igjen, strikke på nytt og i går ble vottene det ferdig. Vottene er til min mann som er helfrelst rypejeger og jeg tenkte at han skulle få disse. De er de eneste av sitt slag pr dags dato, men det kan jo hende jeg strikker de til andre og gir i gave.

Starten.......


Gikk etterhvert over på dataen, excel er faktisk fint å bruke når en skal lage mønster


 
 Tenke...tegne...strikke...tenke...rekke opp... tegne... strikke på nytt...tenke igjen...rekke opp...tegne...strikke på nytt, slik holdt jeg på



Stadig rettelser....



Her er resultatet....




Med navn i håp om å få dem tilbake viss de glemmes en plass.....


Er veldig fornøyd, og det er eieren også :)



..detaljer rypevotten: ei rype som sitter under ei busk, med fjellene i bakgrunnen


lykke-ønskninger høre med


Ha en flott dag

SKITT JAKT


post signature

66 kommentarer:

  1. Hei Siv!
    Du e utrulig flink og kreativ ;)
    Vottan va kjempefin!!

    AM

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk skal du ha. Må jo bruke nokka av kreativiteten tel nokka fornuften no mens æ e sykemeldt

      Slett
    2. Stor imponert over mønstret og vottene . Der blir du å få mange bestillinger.Du er kjempeflink !

      God helg fra Kirsti i Tana ;)

      Slett
    3. Tusen takk Kirsti. God helg til dæ og:)

      Slett
    4. Hei... er det mulig å få kjøpt mønster til disse???? E post Monica.leirbekkhei@outlook.com

      Slett
    5. Hei! Kjempe fine votter Er det mulig å få kjøpt mønster av deg?

      Slett
  2. Hei.
    Nydelige votter! :) Strikker du på bestilling eller er det mulig å kjøpe mønsteret av deg??

    Hilsen Merete

    meretefjeldstad@hotmail.com

    SvarSlett
  3. Hei!
    Kjempe fine votter du har strikket!:) Er det mulig å kjøpe mønsteret?

    SvarSlett
  4. Takk for det.
    Mønsteret er kan kjøpes hos meg for kr 30. Det vil også komme ut i ei strikkebok fra Familien etter nyåret.

    Hilsen Siv

    SvarSlett
  5. Er det mulighet å sende det på e-post?:) hvordan bruker du å gjør det med betalingen? min e-post er: i_moe26@hotmail.com

    SvarSlett
  6. Hei Siv!
    For noen flotte votta du har designa :)
    Kjøper gjerne de for 30 kr je :)
    Min e post er : lenemoe@hotmail.com Send meg info der, så ordne je overføringa så fort je kan :)
    Perfekt julegave til to rypejegere i huset :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, så bra at du likte dem:) vi ordner det over mail:)

      Slett
  7. kjempefint mønster !!!
    ønsker også og kjøpe!!
    mail: svarthaugen@gmail.com

    send med kontonr så åverfører jeg snarest :D

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei, flotte votter. Er det fortsatt mulig å kjøpe mønster? anita.sjursen@hotmail.com

      Slett
  8. Heisann :-).
    Du har laget veldig fine votter og jeg lurer på om det går å få kjøpe mønsteret av deg.

    min e-post adresse er: fritz_88888@hotmail.com

    SvarSlett
  9. Hei du! Kunne jeg fått kjøpe mønsteret av deg? Mailadr. er jillre@online.no. Kan avtale resten der??

    SvarSlett
  10. Hei jeg vil også gjerne kjøpe dette flotte mønsteret :-) Mail: innilsse@oneline.no Hilsen Inger

    SvarSlett
  11. Mail: innilsse@online.no Hilsen Inger(skrev feil)

    SvarSlett
  12. Så flink du er!! Veldig mye flott å se :-) Kjøper gjerne mønster med rype av deg...mailadresse er: fjern.no@gmail.com

    SvarSlett
  13. Så flotte rypevotter. Kan jeg kjøpe mønsteret? Jeg har to ivrige jegere som hadde blitt kjempeglade for disse vottene!
    Min mailadresse er aelisala@online.no
    Hilsen Anne Elisabeth

    SvarSlett
  14. Jeg vil gjerne kjøpe mønsteret av deg ...setter inn penger på din konto om du gir meg kontonummer ....mailadr min er Martina@lamoy.no

    Med VH Martina Margarethe Wode

    SvarSlett
  15. kjøper gjerne mønster jeg og, bente_dyblie@hotmail.com :)

    SvarSlett
  16. Så flotte votter!
    Kjøper gjerne mønsteret :-)

    oystein.rian@hebb.no

    SvarSlett
  17. Hei. vil gjerne kjøpe mønster av vottene dine, de var flåtte. Mail adressa er guriopoien@hotmail.com
    Mvh Guri.

    SvarSlett
  18. Heisan!

    Jeg vil også gjerne kjøpe mønsteret - inger.lise.melhus@bbmail.no

    Mvh Inger Lise

    SvarSlett
  19. Hei, vil gjerne kjøpe mønsteret av deg.
    Mvh. Renate mail; renatbak@hotmail.com

    SvarSlett
  20. Hei hei.
    kan jeg og få kjøpt mønsteret av deg.
    nina.abusland@agderpost.com

    Min mann ønsket seg en lue ;)
    Jeg setter mønsteret bare inn i en lue oppskrift.
    ;)H Nina A

    SvarSlett
  21. Hei
    jeg vil gjerne kjøpe mønster på de rypevottene :-) min mail adr. strandliv@hotmail.com
    Mvh Liv Merethe

    SvarSlett
  22. ønsker å kjøpe mønster hos deg av rypevotter og lue.
    maressem@hotmail.com

    SvarSlett
  23. Hei! Min adresse er lill86kristin@gmail.com. Kan jeg få kjøpe mønsteret hos deg?:)

    SvarSlett
  24. Hei Siv
    Ønsker å kjøpe mønsteret av deg :)
    Mailadr: stei-od@online.no
    Hilsen Randi

    SvarSlett
  25. Jeg vil gjerne kjøpe mønstret av rypevottene av deg. Min mail adr: marianneodden81@hotmail.com
    Holder kontakt på mail,så overfører jeg penger da jeg får konto nr ditt.
    mvh marianne odden i engerdal

    SvarSlett
  26. Hei er det fortsatt mulig å kjøpe mønsteret på rypevottan,da vil eg isåfall gjærne det mailadr martinsen.mona@gmail.com

    SvarSlett
  27. Hei. Veldig fine votter. Kunne tenke meg mønstra. Kan du sende på mail? Hvordan gjør vi med betalingen?

    e-posten min: ejakobsen@netcom.no

    SvarSlett
  28. Det var utrolig flotte votter, er det mulig å få kjøpe mønster av deg ? Mail adr min er brierik@hotmail.no

    Britt Eriksen

    SvarSlett
  29. Hei. Flotte votter! Hiver meg med resten av gjengen og ønsker å kjøpe mønsteret av deg hvis det er mulig. e-mail er: marionnedregard@hotmail.com

    SvarSlett
  30. Hei. Jeg vil også kjøpe mønsteret om du forsatt selger det. Mailadressen er trintha@frisurf.no
    på forhånd takk

    SvarSlett
  31. Heisann. Vottene er superfine. Jeg vil gjerne kjøpe oppskriften på dem hvis mulig? Hilsn Anne :) anne.olbeck@gmail.com

    SvarSlett
  32. Hei. De vottene var kjempefine, og sikkert en fantastisk julegave til jaktglade foreldre. Er mønsteret fremdeles.til salgs? mariaskaare@gmail.com :)

    SvarSlett
  33. Hei! vil å gjerne kjøpe mønsteret av deg, om det fremdeles er til salgs!! :)
    kathrinenils1@hotmail.com er mailadr! :)

    SvarSlett
  34. Hei! Kjøper gjerne om det fortsatt er til salgs :) rita.myrvoll@nordtroms.net

    SvarSlett
  35. Hei :)
    Jeg ønsker også å kjøpe dette mønsteret - det er kjempeflott!! Min mail er anesol74@hotmail.com

    SvarSlett
  36. Hei! Ønsker å kjøpe vottemønsteret! Min mailadr. er hkraabo@gmail.com

    SvarSlett
  37. Hei, ønsker også og kjøpe mønster :) Kan du sende meg en mail på beha2@online.no

    Berit

    SvarSlett
  38. Ønsker å kjøpe mønsteret- sirimoellerholst@gmail.com

    SvarSlett
  39. Hei:) Vil veldig gjerne kjøpe mønsteret!! Har du vipps betaler jeg med en gang. Min mail er ice_nor@hotmail.com. Hilsen Ine

    SvarSlett
  40. Hei! Jeg ønsker gjerne å kjøpe mønsteret til disse vottene. Mailen min er doris_joh_96@hotmail.com

    SvarSlett
  41. Jeg vil gjerne kjøpe mønsteret til rypevottene :)

    SvarSlett
  42. Hei! Flotte vottar! Eg ynskjer å kjøpe mønster. Mail: juni_km2@hotmail.com

    SvarSlett
  43. Ønsker å kjøpe oppskrift:) ida.elvebakk@gmail.com

    SvarSlett
  44. Hei! Er det mulig å kjøpe mønsteret til rypevottane? Mvh Irene setalie1@gmail.com

    SvarSlett
  45. Hei :) vil gjerne kjøpe mønsteret på disse, er det mulig? Min mailadresse er k_nymo@hotmail.com

    SvarSlett
  46. Hei er det mulig å få kjøpe mønstret??

    SvarSlett
  47. Hei ��
    Ønsker å kjøpe oppskrift på rype votter hos deg
    Hilsen fra Beate be-nor1@outlook.com

    SvarSlett
  48. Hei, jeg ønsker å kjøpe mønstret på disse vottene. håper det er en mulighet for det. hilsen Marte
    mailadressen min er martenessan@gmail.com

    SvarSlett
  49. Hei er intr i oppskrift 🤩

    SvarSlett
    Svar
    1. Mail adr mariannehisdalolsen@hotmail.no

      Slett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...