mandag 16. januar 2012

Dagen idag

Dagen idag -  har jeg for det mestet sittet i sofaen og sett på gamle CSI episoder og strikket. Koselig, det er det og for noen dager går det ann, men jeg må sitte slik i ca 8 uker. Grunnen til det er at jeg lørdag 14.januar ble operert i venstre stortå. Det heter Hallux valgus. Hallux valgus er en feilstilling av stortåen slik at den vries i retning lilletåen, samtidig er stortåens grunnledd delvis ute av ledd.




Jeg har plagdes med dette i flere år og det siste året har det blitt værre. Venstre fot er gipset og jeg kan ikke trå på foten bare bakerst på hælen, men det er vondt så jeg har ikke gjort det ennå. Så her hinker jeg på krykker og er litt hjelpesløs, men bare på noen dager har jeg funnet noen smarte løsning for å være mer selvhjulpen og jeg klarer meg supert. Om 2 uker skal jeg skifte gipsen og fjerne stingene, så er det på med ny gips i ca 5-6 uker.
Jeg er ikke akkurat kjent for å kjede meg, har alltid ett eller annet på gang. Så disse ukene blir det mye strikking, se på tv og høre på radio, har endel arbeid på dataen som jeg skal begynne på, også håper jeg på masse sykebesøk:) Bare kom!!!



post signature

3 kommentarer:

  1. jeg skal muligens operere hallux valgus, men var operasjonen din vellykket? jeg spiller fotball og har gjort det hele livet og kan ikke tenke meg en hverdag uten! så om jeg skal operere MÅ det bli vellykket! jeg har store smerte hver dag, og legene på haukeland sier bare det ikke er noe å gjøre med det og at det bare er 30-40% sjangs for at det blir vellykket :/

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Merete.
      Jeg har plagdes med smerter i tåen i flere år, men nå var det så ille at jeg måtte gjøre noe. Jeg hadde en kjempeflink ortoped som henviste meg til ortopedisk verksted der jeg fikk en innleggssåle. Denne skulle jeg prøve i en periode for å se om det hjalp slik at en kanskje slapp operasjon. Jeg prøvde denne i flere uker uten at det hjalp og da valgte jeg å ta operasjon. Jeg er jo ikke ferdig med å gå med gips så jeg vet ikke ennå om resultatet blir bra. Du må belage det på 6-8 uker i gips og endel smerter, men det går jo over. Ortopeden sa at det var 80 % sjanse for at det ville bli bra. Du får følge med på bloggen min så får du se resultatet etterhvert. Jeg spilte fotball i mange år da jeg var yngre. Skjønner at du har lyst å fortsette med det.Lykke til

      Slett
  2. jeg har hatt skinner lenge, men de virker ikke :/ hvor opererte du? ortopeden jeg snakka me på haukeland sa det bare var 30-40% sjanse for vellykket operasjon! så jeg er litt forvirret!

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...