søndag 2. mai 2010

Hobby er gøy!!

Hobby er gøy. For tiden hekler og strikker jeg endel og det er så artig når produktet er ferdig. Ble jeg fornøyd eller ikke? Hvem kan jeg gi den til, eller skal jeg selge den på julemessa i november? Har hele tiden nye prosjekter i hodet mitt, skulle bare ønske at jeg hadde flere hender og mere tid. Det er så mye fint som jeg har lyst å lage. Har brukt nettet flittigt i søken på nye ideer og her er ufattelig mye flott å se på.
Her er et par av luene som jeg har heklet etter en oppskrift jeg fant på nettet etter de såkalte OL-luene som Svenskene brukte under siste OL

Jeg har fulgt dette mønster men forandret det endel, slik:
Har brukt staver og ikke fastmasker. Garn: Eskimo eller easy
Heklenålnr: 6
1: Legg opp 5 luftmasker ta ihop med 1 kjedemaske
Start alltid omgangen med 3 staver=1 stav ,og avslutt alltid omgangen med 1 kjedemaske i 3.luftmaske i begynnelsen av omg.
2. 3 luftmasker=1 stav, 11 staver tilsammen 12 staver
3: x 2 staver i hver stav x  = 24 staver
4: x 1 stav i staven og 2 staver i neste stav x = 32 staver
5: x 2 staver, 2 staver i neste stav x = 48 staver
6: x 1 stav i staven omg. rundt
Hekle tilsammen ca 18 omg.

Her er resultatet, en ekte norsk OL-mösse

                                  

                                                

                                  



                                  


                                                                    post signature

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...