torsdag 18. februar 2010

Scrappbooking

Har begynt så smått med scrappbooking. Har jo laget fotoalbumer i mange år fra jeg var lita og fram til no, men det har vært vanlige fotoalbumer med litt stæsj og tekst. Synes det så så spennende ut med scrappbooking at det ville jeg prøve. Etter at den digetale verden har kommet kan man jo ta uendelig mange bilder og heller velge seg ut de beste. "Før i tida" tok man bilder, sendte inn filmen og ventet i spenning på hvordan bildene ville bli. Like fornøyd var man ikke alltid og noen bilder ble kastet.



Meldte meg inn i hobbyklubben og i januar fikk vi en almanakk med tema "scrapbooking hele året". Her var det mange ideèr og man kunne abonnere på materiellet som de brukte. Det blir jo litt kopiering men det er en start. Dette syntes jeg var morsomt.
Her er min førtst:

Silje, min eldste datter som 14-åring. Tror det er et skolebilde.

Litt detaljer:

Bakgrunnen er nepalsk ullfilt. Blomstene er laget av askeblå kardet nepalsk ull som er filtet. Papiret er tosidig mønsterark fra Upkit int., der jeg har klippet blomstene ut, samt at bokstavene er laget av Bazill-ark. Ellers har jeg sydd med moulinègarn og pyntet litt med snekrystaller i metall og noen bling-bling, samt litt glitterstick på filtblomstene.

2 kommentarer:

  1. Wow så fiint!Har som du drevet laget vanlige fotoalbum i mange år,men da kona til en nevø av meg var en dreven scrapper ble jeg også bitt av basillen, n å er det jo så mye fint og få tak i.

    SvarSlett
  2. Takk for det. Ja det er veldig artig å holde på med dette. Skulle bare hatt mere tid:)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...