fredag 7. september 2012

Med ho mamma på tur

I forrige uke var jeg på flere toppturer. På to av dem ble mamma med, og jeg må si at jeg er mektig imponert, ikke at hun ble med for hun er ofte med på tur, men at hun ble med til en topp som heter Helvetestinden. Dette fjellet har det blitt fortalt mye rare historier om, at det er umulig å komme seg opp dit, at det er veldig bratt og at det er vågalt å prøve seg på den berømte eggen. For noen er dette sikkert sant, spesielt for de med høydeskrekk, men for meg stemmer ikke det i det hele tatt. Det er en fantastisk tur og jeg hadde lyst til at mamma skulle få oppleve den. Så jeg spurte mamma om hun ville være med. "Tror du æ klare det da"spurte hun meg om, "klart det " sa jeg. " Da får vi prøve da", sa mamma. "Jeg har ikke høyde skrekk, men det tar nok litt lengre tid enn du ville gått alene"; sa hun. "Vi tar den tid vi trenger sa jeg"; og så dro vi!

På vei opp fjellet i flott driv
 
Over den berømte "eggen" er det luftig, med en aldeles fantastisk flott utsikt til alle kanter. Vi tok det med ro og bruker god tid, småhvilte underveis og jeg tok noen bilder. Etter noen timer var vi på toppen og der ventet en utsikt som kan ta luften av en hver. Mamma var sliten, men glad for å være på toppen, jeg var lykkelig for at vi fikk oppleve dette sammen. Da vi kom til bilen var vi ganske sliten begge to og det var nydelig å få av seg fjellskoene og sette kursen hjemover.



Her skal vi over, noen som er betenkt...ikke jeg
 

En liten pust i bakken må vi ha
 

Rebbenesøyas "Besseggen"
 

På tur over "Eggen"
 

 
 

Når vi er over kan vi se hvor vi har gått
 

Nyter utsikten
 

YESS vi klarte det
 
Er utrolig stolt over en min spreke og tøffe mamma på bare 65 år :)



post signature

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...